Van Dommelen B.V.
Bijna 60 jaar ervaring in mobiliteit

Van Dommelen B.V. is een moderne vervoersonderneming die uit twee takken bestaat:

Van Dommelen Personal Car Services

Directievervoer

Verhuur van privéchauffeurs

Luxe touringcars

Taxi Van Dommelen

 Taxivervoer

Vervoer van senioren

Gehandicapten

(Gehandicapte) kinderen

Schoolvervoer

 Taxi van Dommelen

Al bijna 60 jaar zijn ze een bekende verschijning op Schiphol en in de straten van Amstelveen en Amsterdam: de taxi’s van Taxi Van Dommelen. Dag en nacht, 7 dagen per week, verzorgt Taxi Van Dommelen het taxivervoer in, van en naar Amstelveen, Aalsmeer, Uithoorn, De Kwakel, Kudelstaart, Schiphol, Amsterdam en andere plaatsen. Tot in de puntjes, mevrouw, meneer.

Een paar pluspunten:

  • Klantgericht, vriendelijk, voorkomend
  • De dichtst bij Schiphol gevestigde vervoerder
  • Op een kruispunt van de belangrijkste autowegen – daardoor snelle verbindingen met alle delen van het land.
  • Vlakbij Amsterdam en de economische belangrijke Amsterdamse Zuidas
  • Vast instaptarief waar u ons ook ontbiedt
  • Speciale Schiphol Airport-service
  • Uitstekend geschoolde, representatieve en meertalige chauffeuses en chauffeurs
  • Altijd standby: 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar
  • Online boeken op www.taxivandommelen.nl of via +31 (0)20 654 02 00

Taxi van Dommelen is de vaste taxivervoerder van een groeiend aantal bedrijven dat om bedrijfseconomische redenen, gemak en veiligheid de medewerk(st)ers liever door een professionele taxi laat rijden.

Spreken onze diensten u aan?

Senioren, kinderen, gehandicapten

Taxi Van Dommelen heeft een lange historie als betrouwbare vervoerder van senioren. Voor senioren die gebruik maken van een rolstoel zijn taxibusjes beschikbaar voorzien van een hydraulische rolstoellift.

Taxi Van Dommelen heeft ook veel ervaring in het vervoeren van schoolkinderen. Daarnaast is Taxi Van Dommelen gespecialiseerd in het vervoeren van gehandicapte kinderen en volwassenen tussen huis en school of dagopvang vv. Voor dit doel zijn gespecialiseerde busjes beschikbaar. De chauffeurs zijn erg ervaren in het omgaan met deze kwetsbare passagiers.

Geschiedenis

1953

1953

Terwijl het zuiden van Nederland lijdt onder de gevolgen van de watersnoodramp, besluit in het dorp Nieuwer Amstel – tussen Amsterdam en Schiphol - de 26-jarige Henk van Dommelen met wat geleend geld een auto te kopen. Hij vestigt zich als rij-instructeur, maar weldra blijkt dat veel inwoners zijn gerieflijke automobiel ook op prijs stellen om hen naar plaatsen in de omgeving te brengen, zoals het naburige Schiphol. Het spoorwegstation is een paar jaar eerder opgeheven en het enige openbare vervoer bestaat uit de bussen van Maarse & Kroon.

Amsterdam, op minder dan 20 km afstand, groeit als kool, evenals de bloemenveiling in Aalsmeer die hard op weg is de grootste ter wereld te worden. Vlakbij, op de luchthaven Schiphol, komen en gaan steeds meer luchtreizigers die niets liever willen dan voor of na een uren-, soms dagenlange vlucht pijlsnel naar hun bestemming te worden gebracht. Wie kan dat beter dan Van Dommelen die zo’n beetje op Schiphol woont en bij nacht en ontij klaarstaat om hen op te halen of naar huis te brengen?

Directievervoer

Directievervoer

De jonge Van Dommelen besluit het rijonderricht eraan te geven en zich meer op taxivervoer toe te leggen. Het zit hem niet tegen. De burgemeester laat zich graag in zijn luxe auto zien, evenals andere notabelen zoals de directeuren van Van Leer’s vatenfabriek die alleen door Van Dommelen naar Schiphol willen worden gebracht. Directievervoer avant la lettre. Al gauw moet hij meer auto’s kopen, vooral als ook de crews van KLM-vliegtuigen vaker op zijn diensten gaan vertrouwen. Menig bemanningslid haalt alleen dankzij Van Dommelens rijkunst de boarding closure tijd op Schiphol.

Bovendien groeit de gemeente snel. Steeds meer welgestelde Amsterdammers vestigen zich in Nieuwer Amstel dat gaandeweg zijn rustieke karakter verliest en een voorstad van Amsterdam wordt. In 1964 verandert de naam van het dorp in Amstelveen. Meer mensen betekenen voor Van Dommelen meer werk, ook omdat hij naast taxi- en directieritten het vervoer voor trouw- en begrafenis-plechtigheden gaat verzorgen. Er zijn weinig branches waarin leven en dood zo dicht bijelkaar liggen.

Nieuw type reiziger

Nieuw type reiziger

De ontwikkeling van de luchtvaart creeërt een nieuw type reiziger: de zakenman (later ook -vrouw) die liefst in een dag één of meer afspraken doet en 's avonds het vliegtuig terug naar huis neemt. Hij brengt een nieuw adagium mee: tijd is geld.

Bijna vanuit zijn raam kan Van Dommelen ze op Schiphol zien gaan en komen. Dat zijn geen reizigers die tijd willen verliezen aan openbaar vervoer, maar voor wie de auto al bij de landing klaar moet staan om hen als trouwe, snelle en comfortabele metgezel te brengen waar zij willen zijn.

Naast Van Dommelens taxi's komen er auto's voor luxe vervoer en limousines voor directievervoer die geen moment van de zijde van hun passagiers wijken en altijd beschikbaar zijn. Voor grotere gezelschappen komen er luxe touringcars.

Nu

Nu

Maar niet alleen onder zakenmensen neemt de behoefte aan mobiliteit toe. Naast de vraag naar taxi- en directievervoer stijgt de behoefte aan vervoer van kinderen en gehandicapten sterk. Reisorganisaties zijn voortdurend op zoek naar buscapaciteit voor de wassende stroom van toeristen, beurs- en congresbezoekers die via Schiphol ons land binnenkomen.
Henk van Dommelen heeft dan (1989) al de leiding van het naar hem genoemde bedrijf overgedragen aan Paul Oosting die van Van Dommelen bv een modern bedrijf maakt waarin al deze vervoersspecialisaties zijn ondergebracht.

In het eerste decennium van de 21ste eeuw staat de parkeerplaats vol met donkerblauwe en zwarte limousines voor directievervoer, de uit het straatbeeld bekende taxi’s en busjes, en luxe touringcars voor het vervoeren van gezelschappen.